real people : meet Dorith

woensdag 10 juli 2013

Dorith


Meet Dorith. I was just outside when I met her. The first thing that drew my attention was her gold glittery blouse that sparkled in the bright sunlight. She came in the shop ; we had a lovely conversation and I asked her to pose for me.
Not being keen on wearing bright colors myself, I admire people who do. And get away with it.
Imagine this picture without her handbag and plastic shopper ; Dorith would blend in perfectly in the 1950-ies era. Her sunnies match the style perfectly.

*
Dit is Dorith. Ik zat net even buiten toen ik haar opmerkte. Het eerste wat me opviel was haar goudgele bloesje dat glitterde door de felle zon. Ze kwam even binnen ; we hadden een leuk gesprek en vroeg haar of ze niet voor me wilde poseren.
Ik ben zelf geen kleurrijk mens wat kleding betreft maar ik bewonder eens te meer mensen die het wél doen. Vooral diegenen die het ook goed afgaan. Stel je dit beeld ook eens even voor zonder haar handtas en de plastic tas : Dorith kan perfect naar de jaren 50 gestuurd worden en niemand zou raar opkijken. (ben zelf enorme fan van die periode en zijn mode). Haar zonnebril maakt het plaatje compleet.

1 opmerking :

share your thoughts - be blunt but respectful. thank you.

Proudly designed by Mlekoshi playground